۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۱۱

آیین نخستين شب لیالی قدر در720 مسجد استان سمنان برگزار شد

آیین نخستين شب لیالی قدر در720 مسجد استان سمنان برگزار شد

سمنان - خبرگزاری مهر: مردم مومن و خداجوي استان سمنان شب گذشته تا صبح به دعا و نيايش به درگاه احديت پرداختند و با حضور در 720 مسجد، تكايا و حسينيه ها با خواندن ادعيه به ويژه دعاي جوشن كبير اين شب عزيز را گرامي داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، خيابانهاي شهرهاي مختلف استان سمنان شامگاه شنبه حال و هواي ديگري داشت و حضور جوانان و نوجوانان در مساجد و مراكز مذهبي از شور و حال گسترده اي برخوردار بود.

 مردم اين استان در اين آيين با به سر گذاشتن قرآن كريم، خداوند را به آيه هاي قرآن قسم دادند و عفو و بخشش از گناهان را مسالت كردند.

 مساجد جامع، عابدينيه، آستان مباركه يحيي ابن موسي (ع) و دهها مسجد و حتي منازل مردم در سمنان ديشب شاهد شب زنده داري و ناله و زاري مردم به درگاه ايزد منان بود.

 در اين مجالس سخنرانان با بيان اهمين شب قدر به بيان تفاسيري از بندهاي دعاي جوشن كبير پرداختند و شبهاي قدر را بهترين فرصت براي توبه و استغفار از گناهان دانستند، مردم مسلمان استان سمنان در اين مراسم براي تعجيل در ظهور حضرت مهدي (عج) و سلامتي و طول عمر رهبر فرزانه انقلاب دعا كردند.

مردم ولایتمدار استان سمنان با شرکت در اولین آئین شب‌های قدر سعی داشتند با احیای روح معنویت و خداشناسی و پرداختن به عبادتی خالصانه با دوری گزیدن از مظاهر زندگی مادی دل و جان را در چشمه الطاف الهی شستشو دهند.

سخنرانی وعاظ درباره شهادت حضرت علی(ع) و عزاداری از دیگر مراسم شب های قدر بود و در برخی از مساجد نقاط شهری و روستایی گستردن سفره سحری پذیرای عزاداران بودند.

در لیالی قدر و به هنگام بر سر نهادن قرآن چراغ های مسجد خاموش و راز و نیازهای شبانه و خواندن مصیبت حال و هوای خاصی بر فضای مسجد ایجاد می کند و بهترین حالت را برای طلب استغفار از خدای سبحان فراهم می سازد.

در روایات آمده است با خواندن دعای جوشن کبیر، دعای افتتاح، زیارت جامعه، قرآن، دعا و استغفار‌ خدا را بهتر می شناسیم و همچنین دعای جوشن کبیر معرف خداست و نام‌های خدا را بیان و زیارت جامعه، امامت و ولایت را معرفی می‌کند.

 شب های قدر، شب خیر، برکت و رحمت است و قرآن کریم در این شب نازل شده و عبادت در شب قدر معادل هزار ماه است.

کد خبر 2105492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha